Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Inschrijven met het winkelmandje - hoe doe ik dat?

    Online inschrijven met het 'winkelmandje'
    Met het winkelmandje 'koop' je je activiteiten. Het wordt ook heel vaak gebruikt door webshops, Cultuurcentra, de bioscoop...
    Met deze nieuwe tool schrijf je jezelf én anderen vlot in voor één of meerdere activiteiten tegelijk. Je snuistert door ons aanbod op de website, klikt de gekozen activiteit(en) door naar het winkelmandje en betaalt meteen online. Klus geklaard.

    Registreren en inloggen (kan enkel als je in België woont)
    Ga je voor de eerste keer aan de slag met het winkelmandje, dan moet je je registreren. Je voert je emailadres in, kiest zelf (!) een wachtwoord en vult een aantal persoonsgegevens in. Zo maak je een eigen profiel en kan je op elk moment zien waarvoor je bent ingeschreven, voor welke personen, op welke wachtlijst(en) je staat en wat er werd betaald.
    Vanaf de tweede keer moet je enkel nog inloggen met je mailadres en je (zelfgekozen) wachtwoord.
    Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op 'wachtwoord vergeten' en je krijgt de kans om een nieuw wachtwoord aan te maken.

    Zorg ervoor dat in je wachtwoord minstens het volgende is opgenomen:
    - 8 lettertekens
    - 1 letter
    - 1 cijfer

    Meerdere inschrijvingen? Voor verschillende personen? Het kan in één beweging!
    Wil je je inschrijven voor 1, 2, 5 of 7 activiteiten? Voor jezelf en voor je partner, broer, vriendinnen, ouders...? Je doet het vanaf nu in één beweging. Let wel: van iedereen die jij inschrijft moet je voornaam, naam en e-mailadres invullen. Zorg dus dat je deze gegevens bij de hand hebt.
    Je betaalt meteen online zonder verder mailverkeer.

    Meteen online betalen
    Je kiest je activiteiten, bepaalt het aantal deelnemers en 'gooit' alles in je winkelmandje.
    Ben je klaar? Je rekent meteen af, via Bancontact (ook Payconiq), en ontvangt een betalingsbevestiging. Zo is je inschrijving onmiddellijk definitief.
    Is de activiteit volzet? Je komt op de wachtlijst terecht en betaalt niets.

    Lukt het niet?
    Geef ons een belletje op 050 33 01 12 (tijdens de openingsuren). Of mail ons via info@avansa-brugge.be. We helpen je graag op weg.

  • Moet ik vooraf inschrijven?

    Ja, tenzij anders is aangegeven. Het aantal deelnemers is beperkt, dus wacht niet te lang met inschrijven.
    Voor sommige activiteiten schrijf je in bij een andere organisatie. Alle info vind je bij de aankondiging van de activiteit.
    Schrijf je bij voorkeur in via de website. Lukt dit niet? Dan kan je ook telefonisch inschrijven (050 33 01 12).

  • Kan de activiteit geannuleerd worden door Avansa?

    Bij onvoldoende deelnemers of bij onvoorziene omstandigheden kunnen we de activiteit annuleren. We verwittigen je zo snel mogelijk en betalen de volledige bijdrage terug.


  • Wat als ik toch niet kan deelnemen?

    Verwittig altijd meteen Avansa.
    Meer dan acht dagen voor de start van de activiteit ontvang je de bijdrage terug, verminderd met 4 euro annulatiekosten.
    Minder dan acht dagen voor de aanvang van de activiteit betalen we niet terug, behalve bij overmacht, na voorlegging van een geldig bewijsstuk en verminderd met 4 euro annulatiekosten.
    Vanaf de dag dat de activiteit start, is geen enkele terugbetaling meer mogelijk, ook niet bij overmacht.

  • Wat als de activiteit volzet is?

    Is de activiteit volzet, dan kom je op de wachtlijst terecht. We nemen contact met je op als er toch nog een plaats vrijkomt voor deze activiteit.
    Zodra de activiteit is afgelopen vervalt de wachtlijst. Je wordt dus niet meer gecontacteerd wanneer we dezelfde activiteit opnieuw organiseren.

    Tip: schrijf je in voor het Vzine, volg ons op Facebook en bekijk regelmatig onze website. Dan ben je er snel bij wanneer een nieuw programma verschijnt en/of wanneer we activiteiten herhalen.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Je schrijft je in via het winkelmandje op de website en betaalt meteen online.

    Je kiest je activiteiten, bepaalt het aantal deelnemers en 'gooit' alles in je winkelmandje. Ben je klaar? Je rekent meteen af, via Bancontact (ook Payconiq). Wie in Nederland woont betaalt via iDEAL.
    Je krijgt een melding dat de betaling geslaagd is. Meteen is ook je inschrijving bevestigd.
    Je krijgt géén aparte mail nadien met de bevestiging van betaling.
    Is de activiteit volzet? Je komt op de wachtlijst terecht voor deze activiteit en betaalt niets. Na afloop van de activiteit vervalt de wachtlijst.

    Wie toch nog telefonisch inschrijft, krijgt via e-mail een bevestiging met betaalopdracht.
    Schrijf meteen daarna voor elke activiteit afzonderlijk je bijdrage over. Vermeld bij je overschrijving de gestructureerde mededeling die je via de bevestigingsmail ontvangt.
    Rekening (IBAN) BE52 8917 5406 8209 - BIC: VDSPBE91

    Wil je een factuur of attest? Neem dan vóór je je inschrijft contact op met het secretariaat: 050 33 01 12 of info@avansa-brugge.be

  • Kan ik vermindering krijgen?

    Ja, Avansa is aangesloten bij de UITPAS regio Brugge en biedt dus het UITPAS kansentarief aan.

    Je vindt hier aan welke voorwaarden je moet voldoen om in aanmerking te komen voor het UITPAS kansentarief: https://www.brugge.be/uitpas#k...

    Als je in aanmerking komt voor het UITPAS kansentarief, kan je dit aanduiden bij je inschrijving. Geef ook je UITPAS kaartnummer door.

    Woon je niet in één van de negen gemeenten (*) die zijn aangesloten bij de UITPAS regio Brugge? Ook dan kan je van het kansentarief gebruik maken. Neem in dat geval contact op met het secretariaat: bel 050330112 of mail info@avansa-brugge.be.

    (*) Deze negen gemeenten zijn aangesloten bij UITPAS regio Brugge: Beernem, Blankenberge, Brugge, Damme, Jabbeke, Oostkamp, Torhout, Zuienkerke.

  • Wat is de solidariteitsprijs?

    Kies je voor dit tarief, dan betaal je een surplus op de standaardprijs. Dit surplus gebruiken wij om het UITPAS kansentarief mogelijk te maken (dat is het sterk verminderd tarief voor wie de financiële drempel te hoog is).

    Betaal je de solidariteitsprijs, dan help je onze activiteiten betaalbaar te houden voor iedereen. Een warm en solidair gebaar.

    De solidariteitsprijs bedraagt 20% bovenop de standaardprijs.

  • Consumptiecheques?

    Wij aanvaarden voorlopig enkel papieren consumptiecheques van Edenred en Sodexho. Opgelet: wil je met deze cheques betalen, dan kan je je niet online inschrijven.

    Meer info: info@avansa-brugge.be of 050 33 01 12

  • Deelnemen aan een online-activiteit met Zoom - hoe doe ik dat?

    De online activiteiten van Avansa regio Brugge verlopen via het platform Zoom.

    Je hebt een computer met camera en micro en een goede internetverbinding (kabel nog beter dan wifi) nodig om te kunnen deelnemen aan workshops en interacieve activiteiten. Voor een lezing kan je ook deelnemen zonder camera en micro.
    Met een tablet (en zelfs een smartphone) lukt het ook, maar loopt het minder vlot.

    Na je inschrijving en betaling ontvang je een mail met alle praktische gegevens om deel te kunnen nemen aan deze sessie.

    Let wel : De mail met de logingegevens ontvang je 6 dagen voor de start van de activiteit en indien je minder dan 6 dagen vooraf inschrijft, dan krijg je de logingegevens direct mee met je bevestiging.

    Bereid je voor: installeer zoom vooraf op https://zoom.us/download
    1. klik op de blauwe download-knop
    2. er verschijnt onderaan je scherm een .exe-bestand; klik erop zodat het programma geïnstalleerd wordt
    3. na de installatie kun je je naam invullen, deze naam wordt weergegeven bij de Zoom-meeting
    4. je opent de mail die we je gestuurd hebben en klikt de link aan: je komt automatisch in de wachtkamer van de zoom-sessie terecht

    5. is het een cursus die uit meerdere sessies bestaat, dan gebruik je altijd dezelfde logingegevens, tenzij dit anders vermeld wordt tijdens de eerste sessie of per mail

    We raden je aan om steeds de "zoom-client te installeren" (de optie "Don't have zoom-client installed? Download now"). Deelnemen via de browser kan ook, maar is minder comfotabel en stabiel.

    Wanneer je deelneemt aan een Zoom-activiteit...
    - Log een 10-tal minuten voor het startuur in. Zo kan je je instellingen, camera en geluid checken én we kunnen al even kennismaken.
    - Gebruik indien mogelijk een ethernet kabel ipv wifi. Een betere verbinding = een betere workshop.
    - Ga in een aparte ruimte zitten. Dit is beter voor je concentratie.
    - Zet al je notificaties uit.

    Privacy
    - Je bent niet verplicht om de webcam en/of je micro aan te zetten om de les te kunnen volgen.
    - Als je de camera aanzet, denk er aan dat iedereen meekijkt en alles kan zien (en horen) wat er gebeurt achter je.
    - Als we (uitzonderlijk) een zoom-bijeenkomsten opnemen om mensen de mogelijkheid te geven de sessie later te bekijken, melden we dat in het begin (zodat je eventueel je camera kunt uitzetten).

    Zoom werkt het best met de internet browsers Google Chrome en Mozilla Firefox.

    Deelnemen via een tablet of iPad kan ook. Download eerst de Zoom-app via Google Play of de App Store.

    Op zoek naar nog meer info i.v.m. Zoom?
    - op Youtube staan heel wat filmpjes over hoe het werkt
    - ook hier vind je wat tips en trucs: https://www.iphoned.nl/tips/zoom-beginnersgids-tips/
    - hieronder vind je nog een aantal te downloaden handleidingen in pdf:
    een algemene handleiding van onze collega's van Avansa Antwerpen
    een handleiding als een powerpoint-presentatie
    een handleiding specifiek voor smartphone/tablet